Posty

Wyświetlanie postów z maja 10, 2020
Obraz
15 maja 2020 r. Temat: FLAGI NASZYCH SĄSIADÓW Plan lekcji: 1. Funkcjonowanie osobiste i społeczne ( 1 godz.) Podróżujemy po krajach sąsiadujących z Polską na podstawie filmu edukacyjnego. Dopasowywanie na mapie flagi do danego państwa - uzupełnianie karty pracy. 2-3 Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) Wycinanie, klejenie i układanie puzzli - kart pracy. Kolorowanie flag zgodnie z opisem. 4. Wychowanie fizyczne (1 godz.) Ćwiczenia na siłowni zewnętrznej plenerowej. 1. Poznajemy sąsiadów Polski na podstawie filmu edukacyjnego, proszę kliknąć w link: https://youtu.be/Fq_NmL3_EX0  Dopasowywanie na mapie flagi do danego państwa - uzupełnianie karty pracy. . Dopasowywanie  flagi do danego państwa. 2. Wycinanie, klejenie i układanie puzzli - karta pracy. Ułóż według wzoru. 3. Kolorowanie flag według wzoru. 4. Ćwiczenia na siłowni zewnętrznej, plenerowej. PRACE UCZNIÓW: Fabian Fabian Fabian
Obraz
14 maja 2020 r. Temat:  W PASIECE Plan lekcji: 1. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.)   Zapoznanie ze sposobem powstawania miodu na podstawie filmu edukacyjnego. Omówienie treści filmu.  Zapoznanie z pracą pszczelarza.  Z jakich elementów składa się strój pszczelarza?  Globalne odczytywanie wyrazów: UL, PSZCZOŁA, PSZCZELARZ, MIÓD. 2 - 3 Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.)  Kolorowanie rysunku - pasieka. Przygotowanie kanapki z miodem. Degustacja. Czynności porządkowe. 4. Wychowanie fizyczne (1 godz.)  Zabawy ruchowe w parku z wykorzystaniem naturalnych przeszkód. 1.  Rozmowa na temat: Kto mieszka w ulu? Czym zajmują się pszczoły? Skąd bierze się miód w ulu? Miód produkują pszczoły, znosząc do ula nektar kwiatowy lub spadź. A co to jest spadź? Spadź – to słodka ciecz występująca w postaci kropel na igłach i gałęziach świerka, modrzewia i jodły oraz na liściach niektórych drzew liściastych, m.in. dębu i lipy. Składa się z soków roślinnych, wypływających z kom
Obraz
 18 maja 2020 r. Temat: ŚWINOUJŚCIE - MIASTO W KTÓRYM MIESZKAM Plan lekcji: 1. Zajęcia rozwijające komunikowanie się ( 1 godz.) Zapoznanie i nazywanie zabytków i ciekawych miejsc Świnoujścia na podstawie filmu. Wzbogacanie słownictwa. 2. Funkcjonowanie osobiste i społeczne ( 1 godz.) Rozwiązywanie zagadek na podstawie zdjęć: „Czy znacie te miejsca w Świnoujściu?” Czytanie globalne wyrazów. 3-4. Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) Kolorowanie latarni morskiej. Spacer po Świnoujściu - zwrócenie uwagi na ciekawe miejsca. 1. Na jaką literę rozpoczyna się słowo Świnoujście? ( Ś). Świnoujście leży w północno- zachodnim krańcu Polski w województwie zachodniopomorskim. Jest portem morskim, uzdrowiskiem z najszerszą plażą w Polsce. Jest jedynym miastem w Polsce położonym na 3 dużych wyspach: Uznam, Wolin, Karsibór oraz na kilkudziesięciu (łącznie 44) wyspach i wysepkach. Zapraszam do obejrzenia filmu pt.: "10 atrakcji, które warto obejrzeć w Świnoujściu" . Proszę kli
Obraz
13 maja 2020 r. Temat: MIESZKAŃCY ŁĄKI Plan lekcji: 1. Zajęcia rozwijające komunikowanie się (1 godz.) Utrwalanie wiadomości na temat owadów żyjących na łące w trakcie rozwiązywania zagadek. Wzbogacanie słownictwa. Czytanie globalne wyrazów: BIEDRONKA, OSA, MRÓWKA, KONIK POLNY, PSZCZOŁA, MOTYL. Podział na sylaby. 2. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.) Ćwiczenia matematyczne - karty pracy. 3-4. Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) Kolorowanie rysunku - biedronka. Wyjście na spacer – obserwacja przyrody w środowisku naturalnym. 1. Rozwiązywanie zagadek, proszę kliknąć w link: https://youtu.be/LIsNWZUA8X4 Rozmowa z dziećmi n/t. „Jakie poznaliście owady?” Komu potrzebne są owady (np. pszczoły,osy motyle, trzmiele – zapylanie kwiatów, rozmnażanie roślin; biedronki – zjadają mszyce, szkodniki roślin; mrówki – budując mrowiska przenoszą nasiona różnych roślin). Mieszkańcy łąki Dopasuj 2. Ćwiczenia matematyczne .
Obraz
12 maja 2020 r. Temat: MAJOWA ŁĄKA Plan lekcji: 1. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.) Zapoznanie z nazwami popularnych roślin łąkowych. Wzbogacanie słownika dzieci o nowe wyrazy. Czytanie globalne wyrazów: ŁĄKA, OSET, STOKROTKI, MAK. 2 - 3. Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) Poznawanie roślin w ich naturalnym środowisku - spacer na pobliską łąkę. Zachęcanie dzieci do uważnej obserwacji. Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie na łące. 4. Wychowanie fizyczne (1 godz.) Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu - pokonywanie naturalnych przeszkód.   1. Co to jest łąka? Rozpoznawanie i nazywanie znanych roślin łąkowych na podstawie zdjęć. Który kwiat jest ci znany ? Który kwiat jest według ciebie najładniejszy ? Jaki kwiat ma kolor czerwony ? Jak nazywają się kwiaty koloru żółtego ? Jak nazywają się kwiaty koloru białego? Wykonaj karty pracy:   2. Poznawanie roślin w ich naturalnym środowisku - spacer na pobliską łąkę. 3. Praca plastyczna : wycinanie i
Obraz
11 maja 2020 r. Temat: JEM KOLOROWO, ŻYJĘ ZDROWO Plan lekcji: 1. Zajęcia rozwijające komunikowanie się (1 godz.) Odgadywanie zagadek słownych o owocach - wzbogacanie słownictwa. Dzielenie wyrazów na sylaby: JABŁKO, ARBUZ, WINOGRONA, POMARAŃCZA, BANAN, TRUSKAWKA, GRUSZKA. 2. Funkcjonowanie osobiste i społeczne ( 1 godz.) Dlaczego warto jeść owoce? Rozmowa na temat zdrowego odżywiania, roli owoców w potrawach. 3-4. Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) Samodzielne wykonanie owocowych szaszłyków. Degustacja, czynności porządkowe. 1. Zagadki słowne o owocach – proszę Rodziców o przeczytanie swojemu dziecku zagadek. Dzieci udzielają odpowiedzi wypowiadając głośno nazwę owocu i wskazują obrazek. Zagadki: W żółtą skórkę ubrany, podłużny owoc, co przez małpy jest lubiany. (banan) Kto ma ochotę na kwaśny owoc i wcale w sklepie to go nie zdziwi, gdy kupi ptaka, prosząc o … . (kiwi) Kulista jest, pomarańczowa, soczysta i bardzo zdrowa. Z soków dobrze wszystkim znana, do cytrusów za