Posty

Wyświetlanie postów z stycznia 24, 2021

ZAJĘCIA ARTYSTYCZNE ZET C KLASA IV Mateusz J.

Obraz
 29 stycznia 2021 r. piątek Mateusz J. Plan lekcji: 1.  Zajęcia artystyczne (1 godz.)   „Kotylion – mój balowy znak”. Wykonanie na wyciętych kartonikach w kształcie koła kotylionów ze wstążek, tkanin, koralików. Zszywanie i spinanie spinaczem – kompozycja przestrzenna. Prosty, ale ładny kotylion z papieru na bal. Kotylion do ubrania przypina się szpilką. Można najpierw zrobić zszywaczem w środku zszywkę i ją wyciągnąć. W dziurki po zszywce wkłada się wygodnie szpilkę. Można przyczepić z tyłu agrafkę. Zapraszam do obejrzenia filmu instruktażowego, proszę kliknąć w link: https://youtu.be/jDn01opnHoc A teraz do dzieła!  Mile widziane zdjęcie z samodzielnie wykonanego kotylionu.                              Mamie bardzo dziękuję za współpracę! 

ZESPÓŁ EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY C KLASA IV Mateusz J.

Obraz
 29 stycznia 2021 r. piątek Plan lekcji: 1. FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE  ( 2 godz.)  Rozwiązanie  zagadek o tematyce zimowej. Dzielenie wyrazów na sylaby. 3. ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ  ( 3 godz.)  Spacer w okolice szkoły. Zabawy obserwacyjne. Zwrócenie uwagi na przeważające kolory w krajobrazie zimowym. Zabawy konstrukcyjne klockami. 1.  Czy lubisz zagadki? Mam nadzieję, że tak. Odpowiedz na wszystkie pytania. Czy umiesz podzielić odganięte nazwy na sylaby? Powodzenia!   C zytanie zagadek związanych z aktualną porą roku przez rodzica. Jaką porę roku mamy, gdy za morzem są bociany?  (zima) Z lodowych klocków – dom nie wysoki. Jego lokator jadł mięso foki. (igloo) Co to za miejsce, gdzie jeździsz na łyżwach? (lodowisko) W jakiej stołówce za każde danie, goście dziękują nam ćwierkaniem? (karmnik)   Ze śniegu zrobiony, kapelusz na głowie. Zgadnij, kto to taki. Ja wiem, lecz nie powiem! (bałwan) Szybko po lodzie niosą nas one, obie do butów są przyczepione. (łyżwy)  Pięknie p

ZESPÓŁ EDUKACYJNO -TERAPEUTYCZNY C KLASA IV Mateusz J.

Obraz
 28 stycznia 2021 r. czwartek Plan lekcji: 1. ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ  ( 1 godz.)  Rozmowa na temat ulubionych zabaw zimowych , na podstawie własnych doświadczeń i ilustracji.  2. FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE  ( 1godz.)  Oglądanie  historyjki obrazkowej  „Zabawy zimowe”. Wypowiedzi na temat ilustracji przedstawiających bezpieczne i niebezpieczne zabawy na śniegu i lodzie, wyciąganie wniosków z przedstawionych zachowań. 3. ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ  ( 2 godz.)  "Robimy bałwanka"- układanie postaci bałwana z gotowych elementów.  Prezentacja swojej pracy. Zimowy spacer - zabawa ruchowa. 1. Jak można bawić się zimą, gdy jest dużo śniegu?  Rozmowa na podstawie własnych doświadczeń oraz ilustracji.                          2. Pokoloruj na czerwono miejsca niedozwolone do zabaw, a na zielono dozwolone. Wytnij obrazki, naklej na kartkę z bloku. 3.  "Robimy bałwanka" - układanie postaci bałwana z gotowych elementów ( do wykonania bałwanka możemy uż

ZESP,ÓŁ EDUKACYJNO - TERAPEUTYCZNY C KLASA IV Mateusz J.

Obraz
27  stycznia 2021r. środa Plan lekcji:   1.   FUNKCJOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE  (1godz.)  Rozpoznawanie i nazywanie  narzędzi oraz pojazdów służących do odśnieżania. Podpisywanie zdjęć za pomocą etykiet. Doskonalenie techniki globalnego czytania etykiet wyrazowych. 2.   ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ  (3godz.)    Rozcinanie zdjęcia wzdłuż linii regularnych. Układanie go według wzoru. Naklejanie na kartkę z bloku. Zdjęcie – pług śnieżny. Nauka słów i melodii piosenki „Zima, zima, zima”. Zimowe ćwiczenia na podstawie filmu. 1.  Zajęcia rozpoczynamy od krótkiej pogadanki z Mateuszem na temat aktualnej pory roku.  Zachęcamy, by wymienił charakterystyczne cechy zimy oraz zjawiska pogodowe, które można zaobserwować w tym czasie.                  Nie daj się zasypać! Spróbuj rozpoznać narzędzia oraz pojazdy do odśnieżania. Przeczytaj, podpisz zdjęcia za pomocą etykiet wyrazowych. 2.  Rozcinanie zdjęcia wzdłuż linii regularnych. Układanie go według wzoru. Naklejanie na kartkę z bloku. Zdjęci

ZESPÓŁ EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY C KLASA IV Mateusz J.

Obraz
  26 stycznia 2021r. wtorek Plan lekcji: 1 .  ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ  (1godz.)  Oglądanie filmu edukacyjnego na temat: „Zjawiska atmosferyczne zimą". 2.   FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE  (1godz.) Wymienianie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy - rozwiązywanie zagadek słownych. 3.   ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ  (3godz.) Jak zrobić śnieżynkę z papieru? - oglądanie filmu instruktażowego.  Składanie kwadratów według wzoru.  Wycinanie, przewlekanie nitki, dekoracja pokoju.  Dzień dobry Mateuszu! Mam nadzieję, że już się wyspałeś, oczy są duże, a rączki chętne do pracy. O godzinie 8.00 włączam komputer, odpalam listę obecności i do PRACY!!! 1.  Zapraszam Cię do obejrzenia filmu: https://youtu.be/tcDocaYgq2c 2. Jakie zjawiska atmosferyczne można zaobserwować zimą?             Zapraszam do rozwiązywania zagadek. Sfrunął z nieba biały puch… Taki zimny jest, ze uch! A ja brnę w nim po kolana I przemienia go w bałwana.  (ŚNIEG) Gdy nadchodzi, wodę sku

ZESPÓŁ EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY C KLASA IV Mateusz J.

Obraz
 25 stycznia 2021r. poniedziałek Plan lekcji: 1.  FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE  ( 1 godz.)  Ćwiczenia matematyczne: przeliczanie przedmiotów w zakresie 20 - karty pracy. 2.  ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ  ( 1 godz.)  „Śnieg pod lupą” – oglądanie filmu edukacyjnego. Dzielenie się własnymi doświadczeniami i spostrzeżeniami odnośnie czystości śniegu. 1. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 - uzupełnianie kart pracy. 2 .  Dzieci w swoich zimowych zabawach często jedzą białe kryształki śniegu, ale czy jest to zdrowe i czy warto wymyślać takie zabawy przekonacie się na pewno po obejrzeniu tego doświadczenia. Zapraszam do obejrzenia filmu na YouTube "Doświadczenie ze śniegiem - czy śnieg jest krystalicznie czysty?" - proszę kliknąć w link: https://youtu.be/13sLYW-F2OE