14 maja 2020 r.
Temat: W PASIECE
Plan lekcji:
1. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.) Zapoznanie ze sposobem powstawania miodu na podstawie filmu edukacyjnego. Omówienie treści filmu. Zapoznanie z pracą pszczelarza. Z jakich elementów składa się strój pszczelarza? Globalne odczytywanie wyrazów: UL, PSZCZOŁA, PSZCZELARZ, MIÓD.
2 - 3 Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) Kolorowanie rysunku - pasieka. Przygotowanie kanapki z miodem. Degustacja. Czynności porządkowe.
4. Wychowanie fizyczne (1 godz.) Zabawy ruchowe w parku z wykorzystaniem naturalnych przeszkód.
1. Rozmowa na temat:
Kto mieszka w ulu?
Czym zajmują się pszczoły?
Skąd bierze się miód w ulu?
Miód produkują pszczoły, znosząc do ula nektar kwiatowy lub spadź. A co to jest spadź? Spadź – to słodka ciecz występująca w postaci kropel na igłach i gałęziach świerka, modrzewia i jodły oraz na liściach niektórych drzew liściastych, m.in. dębu i lipy. Składa się z soków roślinnych, wypływających z komórek uszkodzonych.
Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego "Jak się robi miód? - proszę kliknąć w link: https://youtu.be/-borL7XIPeY

Oglądanie stroju pszczelarza, wyjaśnienie dzieciom, że strój ten chroni człowieka przed użądleniem pszczół. Spróbujcie powiedzieć, z jakich elementów składa się strój pszczelarza?
Globalne odczytywanie wyrazów: UL, PSZCZOŁA, PSZCZELARZ, MIÓD.
2. Spróbuj opowiedzieć  historyjkę obrazkową: „ Jak powstaje miód”

Zwrócenie uwagi na bezpieczne zachowanie podczas spotkania z pszczołą czy osą.
Zagrożenia związane z możliwością połknięcia osy wraz z napojami o dużej zawartości cukru.


Pomaluj rysunek.
3. Wykonanie zdrowych  kanapek z miodem.

 Przygotowanie miejsca do pracy,  smarowanie pieczywa masłem, potem miodem. Układanie kanapek na talerzu, nakrycie do stołu, wspólne spożywanie posiłku z rodziną, sprzątanie po spożyciu kanapek.

 SMACZNEGO!




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

ZESPÓŁ EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY C KLASA IV MATEUSZ J.