Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 12, 2020
Obraz
17 kwietnia 2020r. T emat: PRACE WIOSENNE W OGRODZIE 1. Kwiecień w ogrodzie to pora intensywnych prac. Rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji: Jakie prace wykonujemy wiosną w ogrodzie?. W kwietniu w ogrodzie: przekopujemy, grabimy, siejemy, podlewamy, sadzimy. 2.  Narzędzia ogrodnicze - rozwiązywanie zagadek,  etykietowanie, czytanie nazw przedmiotów. Poproś rodziców o pomoc w czytaniu.  Wykonaj polecenia na  poniższych kartach.  Indywidualne karty pracy znajdziecie w swoich teczkach. ZAGADKI                                                  Nie gryzą, choć zęby mają, ogrodnikom pomagają.  / grabie/  Ma ostrze i trzonek skopiesz nim zagonek.    / szpadel/ Jakie to naczynie dziurawe z przodu, gdy tylko przyniesiesz do ogrodu, zaraz nad kwiatami zalewa się łzami.   / konewka/ Nie ma kół czterech, ani nawet dwóch. Ma tylko jedno na przedzie. Lecz, gdy za rączki mocno trzymasz, nawet z ciężarem pojedzie.  /taczka/ Zrobię dołek
Obraz
16 kwietnia 2020r. Temat: WIOSNA W BOCIANIEJ RODZINIE 1.  P rzypomnienie nazwy obecnej pory roku,  zwrócenie uwagi, że wiosną wracają do nas ptaki, które na zimę odleciały do ciepłych krajów.  Rozmowa z dziećmi na temat obrazków przedstawiających bociana, zapoznanie z ich wyglądem, budową. Pokoloruj sylwetkę bociana z zastosowaniem odpowiednich barw.    2. Proszę rodziców o przeczytanie dzieciom historyjki  o rodzinie bocianów: - zwracanie uwagi na to, co wydarzyło się najpierw, a co potem. Pan bocian spotkał się z panią bocianową i zbudowali gniazdo na starej wierzbie.  Pani bocianowa zniosła dwa jajka i je wysiaduje.  Gdy wykluły się młode bociany, rodzice karmią je, aby szybko urosły. Pan bocian uczy latać młode bociany.  Jesienią cała rodzina odleci do Afryki – tam gdzie nie ma zimy. Następnie dzieci wycinają po śladzie i układają obrazki wg kolejności, przyklejają na  kartkę z bloku                                           technicznego . 3. Posłuchajcie i spróbujcie
Obraz
15 KWIETNIA 2020r. Temat: WIERZBOWE GAŁĄZKI 1. Dlaczego mówimy na bazie „bazie kotki”? Zapraszam do obejrzenia filmu na YouTube, proszę kliknąć w link https://youtu.be/yN8KFajZ3AE Opisywanie przez dzieci zdjęcia z użyciem przymiotników: miękkie, gładkie, puszyste, delikatne, milutkie, srebrno-szare. 2.  Praca plastyczna „Gałązka z kotkami”.   Technika  dowolna, można : pokolorować, przykleić białą watkę, pestki dyni, wykleić plasteliną. Zdobienie wazonu szlaczkami – elementy literopodopne.   Dziękuję za Waszą pracę.  Do jutra!                                                          Prace nadesłane przez uczniów klasy III ZET C