Posty

Wyświetlanie postów z maja 17, 2020
Obraz
22 maja 2020 r. Temat: STOLICE POLSKI Plan lekcji: 1. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.) Dawne stolice Polski. Czytanie nazw miast. 2 - 3 Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) Kolorowanie herbu Warszawy, Krakowa, Gniezna zgodnie z podanym wzorem. Zapoznanie z "Legendą o Lechu, Czechu i Rusie". 4. Wychowanie fizyczne (1 godz.) Ćwiczenia gimnastyczne na siłowni plenerowej. 1. Poproś rodzica o pomoc przy czytaniu. Chciałabym Was zapytać, czy wiecie co to jest stolica? Stolica to najważniejsze miasto, które najczęściej jest również największe.W stolicy znajdują się najważniejsze urzędy państwowe będące siedzibą władz państwa. Tutaj urzęduje prezydent Polski. Czy wiecie jak nazywa się stolica Polski? ..... (Warszawa). Nie zawsze było tak, że stolicą naszego państwa była Warszawa. Gniezno było pierwszą stolicą Polski, Kraków drugą, a Warszawa trzecią. Spróbuj wskazać na mapie te miasta: Warszawę, Kraków. Wybierz jeden obrazek i pokoloruj zgodnie z podanym wzore
Obraz
21 maja 2020 r. Temat: SPOTKANIE ZE SMOKIEM WAWELSKIM Plan lekcji: 1. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.) Zapoznanie dzieci z baśniowym wątkiem związanym z miastem Kraków, wzbogacenie słownika dzieci o nowe wyrazy: król, szewczyk, zamek, smok . Swobodne wypowiedzi dzieci na temat filmu i głównego bohatera. 2 - 3 Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) Kolorowanie obrazka - smok wawelski. „Smok wawelski memory”- wskazywanie dwóch takich samych ilustracji. 4. Wychowanie fizyczne (1 godz.) Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. 1. Oglądanie legendy o smoku wawelskim, proszę kliknąć w link: https://youtu.be/6dIrCuLCelM Swobodne wypowiedzi dzieci na temat filmu i głównego bohatera. Spróbuj odpowiedzieć na pytania: - W jakim mieście ma miejsce ta historia? - Jak miał na imię król, który mieszkał w Krakowie? - Kogo bali się mieszkańcy? - Kto zaoferował swoją pomoc? - Na jaki pomysł wpadł szewczyk? - Czym wypełnił owcę? - Co stało się ze smokiem? 2. Proponuję Wam pokoloro
Obraz
20 maja 2020 r. Temat: KRAKÓW I JEGO ZABYTKI Plan lekcji: 1. Zajęcia rozwijające komunikowanie się (1 godz.) Rozmowa na temat Krakowa i jego zabytków – ustalenie jakie miejsca warto zwiedzić w Krakowie na podstawie zdjęć. Rozpoznawanie napisów do globalnego czytania. 2. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.) Zagadka słuchowa „Co to za melodia”. Oglądanie legendy pt.;" O krakowskim hejnale". 3 -4 Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) Kolorowanie postaci - trębacza. Nauka słów i melodii piosenki " Krakowiaczek jeden". 1. Rozmowa z rodzicami na temat Krakowa i jego zabytków – ustalenie jakie miejsca warto zwiedzić w Krakowie. Oglądanie ilustracji przedstawiających zabytki miasta.  Rozmowa na temat oglądanych ilustracji. BARBAKAN WIEŻA RATUSZOWA KOŚCIÓŁ MARIACKI ZAMEK NA WAWELU SUKIENNICE OŁTARZ WITA STWOSZA BARBAKAN - element budownictwa obronnego, w formie okrągłej. Służył do dodatkowej osłony bramy wjazdowej do miasta. K
Obraz
19 maja 2020 r. Temat: DOM - BLOK Plan lekcji: 1. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.) Utrwalenie adresu zamieszkania. Rozpoznawanie i nazywanie różnych budynków mieszkalnych. 2 - 3 Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) Zabawa plastyczna - rysunek domu, dorysuj brakujące elementy. Zabawa konstrukcyjna - budowanie z klocków różnego rodzaju i różnej wielkości budowle. 4. Wychowanie fizyczne (2 godz.) Zabawa ruchowa na podstawie filmu. 1. Na początek zapytajcie Rodziców, jaki jest Wasz adres zamieszkania , czy mieszkacie w bloku, czy w domu jednorodzinnym? Czy Wasz dom jest piętrowy czy parterowy? I co to oznacza? A teraz poprzeglądajcie zdjęcia różnych budynków. Który z nich jest podobny do Waszego domu? Czy wiecie jak nazywają się budynki na poszczególnych zdjęciach? (Jeśli dziecko nie wie, rodzic podpowiada – dom jednorodzinny, dom bliźniak, blok, wieżowiec, dom drewniany, dom murowany). dom jednorodzinny w zabudowie szeregowej kamienica blok
Obraz
 18 maja 2020 r. Temat: ŚWINOUJŚCIE - MIASTO W KTÓRYM MIESZKAM Plan lekcji: 1. Zajęcia rozwijające komunikowanie się ( 1 godz.) Zapoznanie i nazywanie zabytków i ciekawych miejsc Świnoujścia na podstawie filmu. Wzbogacanie słownictwa. 2. Funkcjonowanie osobiste i społeczne ( 1 godz.) Rozwiązywanie zagadek na podstawie zdjęć: „Czy znacie te miejsca w Świnoujściu?” Czytanie globalne wyrazów. 3-4. Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) Kolorowanie latarni morskiej. Spacer po Świnoujściu - zwrócenie uwagi na ciekawe miejsca. 1. Na jaką literę rozpoczyna się słowo Świnoujście? ( Ś). Świnoujście leży w północno- zachodnim krańcu Polski w województwie zachodniopomorskim. Jest portem morskim, uzdrowiskiem z najszerszą plażą w Polsce. Jest jedynym miastem w Polsce położonym na 3 dużych wyspach: Uznam, Wolin, Karsibór oraz na kilkudziesięciu (łącznie 44) wyspach i wysepkach. Zapraszam do obejrzenia filmu pt.: "10 atrakcji, które warto obejrzeć w Świnoujściu" . Proszę kli