Posty

Wyświetlanie postów z czerwca 14, 2020
Obraz
19 czerwca 2020 r. Temat: ZAWODY ZWIĄZANE Z MORZEM Plan lekcji: 1. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.) Wysłuchanie nagrania z szumem morza.   Zapoznanie dzieci z zawodami związanymi z morzem. 2 -3. Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) Zabawa pantomimiczna - Jaki to zawód? Oglądanie zdjęć ilustrujących: morze spokojne i wzburzone. Jaka jest pomiędzy nimi różnica? 4. Wychowanie fizyczne (1 godz.) Gry i zabawy ruchowe na plaży. Witam wszystkich, którzy mają dobry humor, tych którzy mają zły humor. 1. „Szum morza”- wprowadzenie do tematu zajęć. Proszę Rodziców o włączenie nagrania z szumem morza. Dzieci zamykają oczy i przez chwilkę wsłuchują się w dźwięki. Po wyłączeniu nagrania, wypowiadają się na temat usłyszanego szumu. Aby odtworzyć dźwięk proszę kliknąć w poniższy link: https://youtu.be/YMkM5-RWYaU Przyjrzyj się zdjęciu. Nazwij zawody związane z morzem . Podpisz je najpierw po śladzie, następnie spróbuj samodzielnie według wzoru. Przypatrzcie się obra
Obraz
18 czerwca 2020 r. Temat: WAKACJE NAD JEZIOREM Plan lekcji: 1. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.) Rozpoznawanie elementów charakterystycznych dla wypoczynku nad jeziorem jeziorem: kajak, łódka, żaglówka, komar, pałka wodna. Rozwiązywanie zagadek związanych z tematyką o „jeziorze", czytanie globalne, poszerzanie czynnego słownika dziecka. 2 - 3. Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) Utrwalenie postaw związanych z bezpieczeństwem podczas kąpieli w jeziorze. Praca plastyczna - pokoloruj obrazek według kodu. 4. Wychowanie fizyczne (1 godz.) Zabawy ruchowe nad morzem. „Rysujemy na piasku” – rysowanie palcem dowolnych wzorów: fal, linii, i innych wg pomysłów dzieci. 1. Dzisiaj zapraszam Was na wycieczkę - zgadnijcie gdzie? Proszę Rodziców o przeczytanie zagadki. Drodzy Rodzice spróbujcie teraz wyjaśnić swoim pociechom czym różni się jezioro od morza? Jezioro jest mniejsze, a morze większe, w morzu pływają foki i duże ryby, a w jeziorze małe rybki,  w morzu wys
Obraz
17 czerwca 2020 r. Temat: KTO I CO PŁYWA W MORZU? Plan lekcji: 1. Zajęcia rozwijające komunikowanie się (1 godz.) Rozmowy z dziećmi o mieszkańcach mórz w oparciu o doświadczenia dzieci. Co można znaleźć na plaży? 2. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.) "Podwodny świat” – oglądanie filmu przedstawiającego ciekawe okazy zwierząt żyjących w morzu i oceanie. Rozpoznawania odgłosów natury na podstawie filmu dźwiękowego. 2 - 3. Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) " Mieszkańcy mórz i oceanów”- wykonanie pracy technicznej z wykorzystaniem sylwet ryb i innych zwierząt morskich. Przyklejanie elementów. Łączenie obrazków z cieniami. Spacer brzegiem morza - zbieranie muszelek, bursztynów. 1. "Podwodny świat” – zapraszam do obejrzenia filmu przedstawiającego ciekawe okazy zwierząt żyjących w morzu i oceanie. Proszę kliknąć w link:. https://youtu.be/OWs3kSEHnuo Teraz przyjrzyjcie się obrazkowi i odpowiedzcie na pytanie: Kto i co pływa w morzu? Co można znaleźć na p
Obraz
16 czerwca 2020 r. Temat: TRANSPORT WODNY Plan lekcji: 1. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.) Rozpoznawanie i prawidłowe nazywanie wybranych środków transportu wodnego na podstawie planszy. Wzbogacenie czynnego słownictwa o nazwy pojazdów wodnych. 2 - 3 Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) Papierowy statek - origami. Oglądanie filmiku prezentującego sposób wykonania statku.Wysłuchanie piosenki pt. "Płyną po wodzie statki". Próba nauki wspólnego śpiewania refrenu. 4. Wychowanie fizyczne (1 godz.) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych: przysiady, podskoki, biegi ,brzuszki, pompki. 1. Przyjrzyj się uważnie planszom i powiedz, jakie rozpoznajesz pojazdy pływające? 2. Jak zrobić papierowy statek - origami - zapraszam do obejrzenia filmiku prezentującego sposób wykonania papierowego statku, proszę kliknąć w link: https://youtu.be/hxHqIuvsx2M 3. Wysłuchanie piosenki pt. "Płyną po wodzie statki". Proszę kliknąć w link: https://youtu.be/baxb0XV
Obraz
15 czerwca 2020 r. Temat:  TRANSPORT LOTNICZY Plan lekcji: 1. Zajęcia rozwijające komunikowanie się (1 godz.)  P rezentacja planszy przedstawiającej ilustracje środków transportu powietrznego.  Rozpoznawanie i prawidłowe nazywanie  wybranych  środków transportu powietrznego  na podstawie planszy.   Wzbogacenie  czynnego  słownictwa.   2. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.)  Określanie pierwszej i ostatniej głoski w nazwie pojazdu, dzielenie nazwy na sylaby. Zapoznanie z różnymi samolotami na podstawie filmu. 3 -4 Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) Wykonanie z plasteliny modelu samolotu. Nauka rysowania samolotu na podstawie filmu instruktażowego. 1. Transport powietrzny odgrywa bardzo ważną rolę w życiu człowieka. Dzięki niemu możemy szybciej znaleźć się w bardzo odległych miejscach, gdzie podróż samochodem byłaby niemożliwa lub trwałaby bardzo długo. Transport powietrzny służy również do ratowania ludzkiego życia. Przyjrzyj się uważnie planszy i powiedz  jak