11 maja 2020 r.
Temat: JEM KOLOROWO, ŻYJĘ ZDROWO
Plan lekcji:
1. Zajęcia rozwijające komunikowanie się (1 godz.) Odgadywanie zagadek słownych o owocach - wzbogacanie słownictwa. Dzielenie wyrazów na sylaby: JABŁKO, ARBUZ, WINOGRONA, POMARAŃCZA, BANAN, TRUSKAWKA, GRUSZKA.
2. Funkcjonowanie osobiste i społeczne ( 1 godz.) Dlaczego warto jeść owoce? Rozmowa na temat zdrowego odżywiania, roli owoców w potrawach.
3-4. Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) Samodzielne wykonanie owocowych szaszłyków. Degustacja, czynności porządkowe.
1. Zagadki słowne o owocach – proszę Rodziców o przeczytanie swojemu dziecku zagadek. Dzieci udzielają odpowiedzi wypowiadając głośno nazwę owocu i wskazują obrazek.
Zagadki:
W żółtą skórkę ubrany, podłużny owoc, co przez małpy jest lubiany. (banan)
Kto ma ochotę na kwaśny owoc i wcale w sklepie to go nie zdziwi, gdy kupi ptaka, prosząc o … .(kiwi)
Kulista jest, pomarańczowa, soczysta i bardzo zdrowa. Z soków dobrze wszystkim znana, do cytrusów zaliczana. (pomarańcza)
Zielona piłka, lecz nie do grania. A do czego? Do skosztowania! W środku soczysty miąższ czerwony, pysznie smakuje latem krojony. (arbuz)
Na drzewach rosną żółte, czerwone, bywają także nawet zielone. Bez nich szarlotka się nie obędzie, gdy ją upieczesz, miej mnie na względzie. ( jabłka)
Soczyste kulki w gronach stłoczone, pyszne z nich soki, wina cenione. (winogrona)
Ma kształt żarówki, lecz wcale nie świeci, gdy jest dojrzała zjadają ją dzieci. (gruszka).
Czerwona jest i soczysta, zjeść ją to przyjemność czysta. Wczesnym latem się pojawia, w ustach słodki smak zostawia. (truskawka)
banan

kiwi
arbuz

winogrona
 
pomarańcza

gruszka

jabłko
truskawki
2. Czy potraficie powiedzieć: Dlaczego warto jeść owoce?

Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem o tym.

Owoce są źródłem witamin, ich brak w naszym organizmie jest powodem wielu chorób.

3. Samodzielne wykonanie i degustacja owocowych szaszłyków.

Owoce, których potrzebujesz:
* winogrona, arbuz
* jabłko,
* pomarańcza,
* banan
* truskawki
* gruszka
przykładowy owocowy szaszłyk

Sposób wykonania:
My wykonamy owocowy szaszłyk z trzech składników, może to być: jabłko, banan winogrona, może być gruszka, kiwi, truskawki.
Ustalenie kolejnych czynności podczas wykonywania szaszłyków owocowych. Higiena przygotowania szaszłyków owocowych ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa.
Winogrona, truskawki umyj. Dziećmi pod bacznym okiem Rodziców obierają owoce, kroją w kosteczkę. Następnie nadziewają owoce na patyki do szaszłyków w tęczowej kolejności. 

             DEGUSTACJA DESERU PRZEZ DZIECI I  RODZICÓW.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

ZESPÓŁ EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY C KLASA IV MATEUSZ J.