Posty

Wyświetlanie postów z stycznia 31, 2021

ZESPÓŁ EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY C KLASA IV Mateusz J.

Obraz
05 lutego 2021 r. piątek Plan lekcji: 1 . FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE ( 2 godz.) Przypomnienie sposobów dbania o zdrowie i zapobiegania chorobom.  Wskazywanie na tablicy demonstracyjnej różnych części ciała i nazywanie ich. 2. ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ   ( 3 godz.)   Jakie czynności wykonują poszczególne części naszego ciała? (szyja, nos, czoło, głowa, broda, brwi, usta, ręce, nogi, paluszki, kolana, stopy, palce u stóp) - dotykanie tych części ciała, o których jest mowa oraz wymienianie czynności, jakie można nimi.  Dorysowywanie brakujących części ciała - karta pracy.  Jakie to ćwiczenia? Nazwij je. Które z nich potrafisz wykonać? 1. Rodzic  zadaje pytania: - Co należy robić, aby być zdrowym?   (prawidłowe odżywianie, dbanie o higienę własnego ciała, ruch na świeżym powietrzu, prawidłowe ubieranie się w zależności od pogody, walka z zarazkami i bakteriami) Nazwij części twarzy. Pokaż je na sobie.                              2.   Jakie czynności wykonują poszczególne

ZESPÓŁ EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY C KLASA IV Mateusz J.

Obraz
 4 lutego 2021 r. czwartek Plan lekcji: 1. ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ  ( 1 godz.)  Rozmowa na podstawie kolorowych zdjęć na temat rodzinnej miejscowości. Rozpoznawanie znanych miejsc. Wzbogacanie słownictwa uczniów, ćwiczenia wyraźnej wymowy. 2. FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE  ( 1godz.)  Utrwalenie małego i wielkiego dwuznaku  drukowanego i pisanego: sz– SZ na podstawie wyrazów : szyszka, siostrzyczka, Szymon. Dzielenie wyrazów na sylaby, wyklaskiwanie.  Pisanie po śladzie i samodzielnie. Czytanie tekstu z poznanych liter. 3. ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ  ( 2 godz.)    Wykonanie ozdobnej ramki wokół zdjęcia. przedstawiającego panoramę Świnoujścia.  Spacer po mieście - swobodne wypowiedzi dzieci na temat znajomych miejsc Świnoujścia. 1.  Na dzisiejszej lekcji będziesz rozmawiał z mamą o miejscu, w którym mieszkasz. Odczytaj napis: ŚWINOUJŚCIE Obejrzyj zdjęcia - rozpoznaj znane miejsca. WIATRAK PROMENADA CENTRUM MIASTA FONTANNA  PLAŻA PROM BIELIK FORT ZACHODNI FORT AN

ZESPÓŁ EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY C KLASA IV Mateusz J.

Obraz
 3  lutego2021r. środa Plan lekcji:   1.   FUNKCJOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE  (1godz.)  Rozmowa na temat różnych dyscyplin sportowych i zabaw zimowych.  Zachęcanie do podejmowania aktywności ruchowej,  przedstawianie swojego ulubionego sportu zimowego.  Dobieranie podpisów do ilustracji. Odczytywanie etykiet wyrazowych i zapamiętywanie graficznej formy wyrazów. 2.   ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ  (3godz.)   Praca plastyczna: „Sporty zimowe.” Malowanie pastą do zębów rysunku przedstawiającego - zjazd na snowboardzie.  Słuchanie muzyki relaksacyjnej , wyciszającej emocje, uspokajającej. Pokazywanie ruchem, mimiką wylosowanych zagadek zimowych:  lepienie bałwana,  zjeżdżanie na nartach, gra w hokeja, zabawy śnieżkami. 1.  Rozmowa z mamą na temat różnych dyscyplin sportowych: • Które dyscypliny sportowe najbardziej wam się podobają i dlaczego? • Jakie sporty uprawiacie? • W jakich zabawach zimowych bierzecie udział? • O czym musimy pamiętać podczas takich zabaw?                        

ZESPÓŁ EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY C KLASA IV Mateusz J.

Obraz
  2 lutego 2021r. wtorek Plan lekcji: 1 .  ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ  (1godz.)  Rozmowa   na temat: Z jakiego sprzętu sportowego najczęściej korzystasz zimą? Rozpoznawanie i nazywanie sprzętu sportowego. Podpisywanie zdjęć za pomocą etykiet. Doskonalenie techniki globalnego czytania etykiet wyrazowych. 2.   FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE  (1godz. ) Utrwalenie małego i wielkiego dwuznaku   drukowanego i pisanego: cz– CZ na podstawie wyrazów: czapka, Czarek.   Dzielenie wyrazów na sylaby, wyklaskiwanie. Pisanie po śladzie i samodzielnie. Czytanie tekstu z poznanych liter. 3.   ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ  (3godz.)  Rozcinanie zdjęcia i układanie go według wzoru. Zdjęcie – sanki.   Projektowanie rękawiczek w ciekawe wzory .  Utrwalenie słów i melodii piosenki „Zima, zima, zima”. 1.  Mateuszu z jakiego sprzętu sportowego korzystasz zimą?   Sprzęt zimowy: rozpoznawanie i nazywanie sprzętu: narty, sanki, łyżwy. Podpisywanie zdjęć za pomocą etykiet. Doskonalenie techniki

ZESPÓŁ EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY C KLASA IV Mateusz J.

Obraz
1 lutego 2021r. poniedziałek Plan lekcji: 1.  FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE  ( 1 godz.)  Ćwiczenia związane z rozbieraniem i ubieraniem wierzchnich okryć, wieszania ich na różnego typu wieszakach.  Nauka rozpinania oraz zapinania guzików, rzepów i innych zapięć, Ćwiczenia w zakładaniu butów na właściwą nogę. Wdrażanie dziecka do dbania o swoje ubranie. 2.  ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ  ( 1 godz.)  Ćwiczenia praktyczne w zawiązywaniu sznurowadeł na kokardkę. 1. Przypomnienie Mateuszowi:   Zasad i kolejności prawidłowej zmiany garderoby przed wyjściem na spacer (najpierw zmieniamy buty, potem zakładamy kurtki, następnie czapki). Zakładanie butów. Przypomnienie, że prawy but należy założyć na prawą, a lewy na lewą stopę. Wskazywanie, który but ma się znaleźć, na której stopie. Spacer ulicami osiedla w celach rekreacyjno – zdrowotnych. Powrót ze spaceru. Zdejmowanie obuwia, zakładanie obuwia zmiennego domowego, zdejmowanie odzieży wierzchniej, wieszanie odzieży na odpowiednim wies