Posty

Wyświetlanie postów z maja 3, 2020
Obraz
8 maja 2020 r. Temat: CO TO SĄ NOWALIJKI? Plan lekcji: 1. Funkcjonowanie osobiste i społeczne ( 1 godz.) Przypomnienie nazw warzyw na podstawie bajki edukacyjnej. Co to są nowalijki? 2-3. Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) Praca plastyczna: kolorowanie kredkami sylwet warzyw. Wykonanie wiosennej kanapki - motylek. Degustacja. Czynności porządkowe. 4. Wychowanie fizyczne (1 godz.) Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. 1. Przypomnienie nazw warzyw na podstawie bajki edukacyjnej. Proszę kliknąć w link: https://youtu.be/lu5LQE0bIgk Zdefiniowanie pojęcia nowalijki. Nowalijki to młode, wiosenne warzywa, ukazujące się po raz pierwszy w sezonie. Nowalijki - jakie to warzywa ? 2. Praca plastyczna: pokoloruj kredkami jedno warzywo - do wyboru: rzodkiewka, marchewka, szczypior, sałata. szczypior pomidor ogórek 3. Wykonaj wiosenną kanapkę - motylek.  Składniki na kanapkę: – bułka lub chleb – ser żółty – sałata – jajko – ogórek –pomidor
Obraz
7 maja 2020 r. Temat: CZY TO DZIEŃ, CZY TO NOC? Plan lekcji: 1. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.) Zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania dnia i nocy na podstawie filmu edukacyjnego. Utrwalenie zmiękczenia „NI” na podstawie wyrazu „niebo”. Czytanie globalne wyrazów: DZIEŃ, NOC, SŁOŃCE, KSIĘŻYC, GWIAZDY, NIEBO, pisanie po śladzie i samodzielnie. 2-3 Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) Rozmowa na temat ilustracji przedstawiających dzień oraz noc. Przyporządkowanie słońca i księżyca do poszczególnych obrazków. Wykonanie słoneczka z figur geometrycznych. 4. Wychowanie fizyczne (1 godz.) Zabawa w pokonywaniu przeszkód w domu. 1. Zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania dnia i nocy. zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego pt." Paxi - Dzień, noc i pory roku", proszę kliknąć w link: https://youtu.be/ekY5oZDdQ4k 2. Rozmowa na temat ilustracji przedstawiających dzień oraz noc – dzieci wskazują różnice i podobieństwa – nazywają obrazki używając słó
Obraz
6 maja 2020 r. Temat: ŹRÓDŁA PRĄDU Plan lekcji: 1. Zajęcia rozwijające komunikowanie się (1 godz.) Oglądanie filmu edukacyjnego „Oszczędzaj energię”. Udzielanie odpowiedzi na pytania: W jaki sposób oszczędzamy energię? Wzbogacenie słownictwa uczniów. 2. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.) Zapoznanie z różnymi źródłami naturalnej energii. 3-4. Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) Praca plastyczna: kolorowanie obrazka. Zajęcia praktyczne: odkurzanie pokoju pod kierunkiem Rodzica. 1. Dlaczego energię trzeba oszczędzać? - Czy prąd jest za darmo, czy trzeba go oszczędzać? - Czy możemy żarówką świecić cały dzień i noc? „Jak można oszczędzać energię elektryczną w domu? , obejrzyj film, kliknij w link: https://youtu.be/ssbuazIp4Ts 2. Obejrzyjcie ilustracje, pokazują one skąd z przyrody czerpiemy naturalną energię. elektrownia wiatrowa elektrownia słoneczna elektrownia wodna 3. Praca plastyczna: pokoloruj wybrany przez siebie obrazek.    
Obraz
5   maja 2020 r. Temat: SKĄD SIĘ BIERZE PRĄD? Plan lekcji: 1. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.) Rozmowa na temat prądu, elektryczności, oglądanie filmu edukacyjnego. 2- 3. Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) "Uwaga prąd”- zapoznanie z symbolem. Omówienie, gdzie taki znak się znajduje i dlaczego. Kolorowanie obrazka. Utrwalenie wiadomości na temat bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych - karta pracy. 4. Wychowanie fizyczne (1 godz.) Ćwiczenia gimnastyczne - słuchaj piosenki i naśladuj pokazywane ruchy. 1. Energetyczna zagadka – rozwiązywanie zagadki słownej związanej z tematem. „Co to jest?” ( proszę Rodziców o przeczytanie) „W elektrowni powstaje, do domów się dostaje, jest silny niesłychanie, włącza pralkę i oświetla mieszkanie” (PRĄD) Obejrzyjcie film, który to wyjaśni, proszę kliknąć w link: https://youtu.be/LmpLrMs44VQ Rozmowa na temat prądu, elektryczności: - Co to jest prąd? (niewidoczna energia) - Gdzie powstaje prąd? (w e
Obraz
4 maja 2020 r. Temat: DZIEŃ STRAŻAKA Plan lekcji: 1. Zajęcia rozwijające komunikowanie się - 1 godz. Odgadywanie zagadek. Oglądanie ilustracji przedstawiających pracę strażaka, opowiadanie. 2. Funkcjonowanie osobiste i społeczne - 1 godz. Czego strażacy potrzebują w swojej pracy? - nazywanie i zaznaczanie ubrań i sprzętu. Czytanie globalne wyrazów. 3-4. Zajęcia rozwijające kreatywność - 2 godz. Kolorowanie postaci strażaka według wzoru. Oglądanie bajki - Przygoda Sama z ogniem, 1. Kto obchodzi swoje święto 4 maja? Rozwiązywanie zagadek (proszę Rodziców o pomoc w czytaniu) ,,Kto pracuje w hełmie, pnie się po drabinie, kiedy syczy ogień i gdy woda płynie?” (strażak) ,,Nie smok żaden, nie ma pyska, dymem zionie, iskry ciska, w lesie pożre krzaki, drzewa, popiół potem wiatr rozwiewa” (pożar) Oglądanie ilustracji przedstawiających strażaków w akcji. Dzieci opowiadają co widzą na obrazkach. strażacy zdejmują kota z drzewa zimą strażacy ratują osoby