5 maja 2020 r.
Temat: SKĄD SIĘ BIERZE PRĄD?
Plan lekcji:
1. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.) Rozmowa na temat prądu, elektryczności, oglądanie filmu edukacyjnego.
2- 3. Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) "Uwaga prąd”- zapoznanie z symbolem. Omówienie, gdzie taki znak się znajduje i dlaczego. Kolorowanie obrazka.
Utrwalenie wiadomości na temat bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych - karta pracy.
4. Wychowanie fizyczne (1 godz.) Ćwiczenia gimnastyczne - słuchaj piosenki i naśladuj pokazywane ruchy.

1. Energetyczna zagadka – rozwiązywanie zagadki słownej związanej z tematem.
„Co to jest?” ( proszę Rodziców o przeczytanie)
„W elektrowni powstaje,
do domów się dostaje,
jest silny niesłychanie,
włącza pralkę i oświetla mieszkanie” (PRĄD)
Obejrzyjcie film, który to wyjaśni, proszę kliknąć w link: https://youtu.be/LmpLrMs44VQ
Rozmowa na temat prądu, elektryczności:
- Co to jest prąd? (niewidoczna energia)
- Gdzie powstaje prąd? (w elektrowni)
- Jak dostaje się do naszych domów? (płynie przewodami)
- Czego nie da się zrobić, gdy nie ma prądu? (m.in. Nie działają urządzenia elektryczne.)

2. „Uwaga prąd!”- poznanie znaku ostrzegawczego. Zapamiętaj ten znak. Jest wszędzie tam, gdzie płynie prąd. Uważaj! Ten znak mówi: „Nie dotykaj-urządzenia elektrycznego”.


Postaraj się pomalować znak zgodnie ze wzorem. 

3. Zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych:
-nie dotykaj mokrymi rękami urządzeń elektrycznych!
-nie ciągnij za sznur, wyciągając wtyczkę!
-nie wylewaj wody na urządzenia elektryczne!
-nie zbliżaj się się do zerwanych przewodów elektrycznych!
-nie używaj urządzeń elektrycznych podczas kąpieli!

4. Ćwiczenia gimnastyczne - słuchaj piosenki i naśladuj pokazywane ruchy, kliknij w link: https://youtu.be/30BVfTvlsrE
NADESŁANE PRACE UCZNIÓW
BRAWO JULKA! 


BRAWO FABIAN!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

ZESPÓŁ EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY C KLASA IV MATEUSZ J.