ZESPÓŁ EDUKACYJNO -TERAPEUTYCZNY C KLASA IV Mateusz J.
28 stycznia 2021 r. czwartek
Plan lekcji:
1. ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ ( 1 godz.) Rozmowa na temat ulubionych zabaw zimowych , na podstawie własnych doświadczeń i ilustracji.
2. FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE ( 1godz.) Oglądanie historyjki obrazkowej „Zabawy zimowe”. Wypowiedzi na temat ilustracji przedstawiających bezpieczne i niebezpieczne zabawy na śniegu i lodzie, wyciąganie wniosków z przedstawionych zachowań.
3. ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ ( 2 godz.) "Robimy bałwanka"- układanie postaci bałwana z gotowych elementów. Prezentacja swojej pracy. Zimowy spacer - zabawa ruchowa.
1. Jak można bawić się zimą, gdy jest dużo śniegu? Rozmowa na podstawie własnych doświadczeń oraz ilustracji.
2. Pokoloruj na czerwono miejsca niedozwolone do zabaw, a na
zielono dozwolone. Wytnij obrazki, naklej na kartkę z bloku.
3. "Robimy bałwanka"- układanie postaci bałwana z gotowych elementów ( do wykonania bałwanka możemy użyć płatków kosmetycznych, odrysować od talerzyka trzy kółka i wyciąć).
Chciałabym zaprosić Ciebie na zimowy spacer. Nie pójdziemy jednak na dwór, bo zima spłatała nam figla i na dworze nie ma śniegu. Nie oznacza to jednak, że zrezygnujemy z naszej wycieczki. Obudź swoją wyobraźnię, słuchaj uważnie co mówi mama, wszystko pokazuj tak jak Tobie podpowiada wyobraźnia, a wycieczka z pewnością się uda.
Musimy ciepło się ubrać. Zakładamy byty, kurtki, czapki, rękawice i wychodzimy na dwór. Maszerujemy raźno przez śniegowe zaspy, wysoko podnosimy nogi. Jest zimno, żeby się rozgrzać skaczemy z nogi na nogę, klaszczemy w dłonie nad głową. Czas wracać. Otrzepujemy ubrania ze śniegu. Uwaga! Mamy mocno zaśnieżone buty. Stajemy na jednej nodze i otrzepujemy śnieg z buta uniesionego do góry. Teraz otrzepujemy śnieg z drugiego buta (ćwiczenie równoważne). Raźno maszerując wracamy do pokoju.
Mateusz zrobione
OdpowiedzUsuń