ZESPÓŁ EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY C KLASA IV MATEUSZ J.
8 lutego 2021r. poniedziałek
Plan lekcji:
1. FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE ( 1 godz.) Rozmowa na temat „Kiedy należy pójść do lekarza”. Nazywanie czynności, jakie lekarz wykonuje w czasie wizyty. Rozpoznawanie i nazywanie lekarzy specjalistów. Podpisywanie zdjęć za pomocą etykiet. Doskonalenie techniki globalnego czytania etykiet wyrazowych.
2. ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ ( 1 godz.) Zabawa “Jak bije serce?” – zabawa rytmiczna.
1. „Zagadki”– odgadnij zagadkę związaną z tematyką zajęć.
Gdy chcesz zmierzyć gorączkę,To go wkładasz pod rączkę. ( termometr)
Co lekarz weźmie w ręce,
By słyszeć, jak bije ci serce? ( stetoskop, słuchawki lekarskie)
Leczy ludzi, odwiedza chore dzieci.
Chodzi w białym fartuchu. Kto to jest, wiecie? ( lekarz)
Nosi czepek z czarnym paskiem i biały fartuszek,
Czasem byś był zdrowy, ukłuć ciebie musi. ( pielęgniarka)
Rozpoznawanie i nazywanie lekarzy specjalistów. Podpisywanie zdjęć za pomocą etykiet. Doskonalenie techniki globalnego czytania etykiet wyrazowych.
2. Teraz zabawa “Jak bije serce?” – zabawa rytmiczna.
Rodzic gra na bębenku lub dowolnym instrumencie prosty schemat rytmiczny naśladujący bicie serca. Mateusz powtarza ten rytm w różny sposób: klaszcze, klepie w uda, klepie się w klatkę piersiową, stuka palcem w podłogę. Rodzic zmienia rytm na szybszy (kiedy jesteśmy zmęczeni – przyspieszone bicie serca), wraca do miarowego i wolnego (np. kiedy śpimy, odpoczywamy na kanapie).
Do zobaczenia jutro!!!
Skończone Mateusz
OdpowiedzUsuń