ZESPÓŁ EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY C KLASA IV MATEUSZ J.

 8 lutego 2021r. poniedziałek

Plan lekcji:

1. FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE ( 1 godz.) Rozmowa na temat „Kiedy należy pójść do lekarza”.  Nazywanie czynności, jakie lekarz wykonuje w czasie wizyty. Rozpoznawanie i nazywanie lekarzy specjalistów. Podpisywanie zdjęć za pomocą etykiet. Doskonalenie techniki globalnego czytania etykiet wyrazowych.

2. ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ ( 1 godz.) Zabawa “Jak bije serce?” – zabawa rytmiczna.

1. „Zagadki”–  odgadnij zagadkę związaną z tematyką zajęć.

Gdy chcesz zmierzyć gorączkę,
To go wkładasz pod rączkę. ( termometr)

Co lekarz weźmie w ręce,
By słyszeć, jak bije ci serce? ( stetoskop, słuchawki lekarskie)

Leczy ludzi, odwiedza chore dzieci.
Chodzi w białym fartuchu. Kto to jest, wiecie? ( lekarz)

Nosi czepek z czarnym paskiem i biały fartuszek,
Czasem byś był zdrowy, ukłuć ciebie musi. ( pielęgniarka)
U LEKARZA

Rozpoznawanie i nazywanie lekarzy specjalistów. Podpisywanie zdjęć za pomocą etykiet. Doskonalenie techniki globalnego czytania etykiet wyrazowych.
OKULISTA

DENTYSTA

GABINET ZABIEGOWY

PEDIATRA

ORTOPEDA

2. Teraz zabawa “Jak bije serce?” – zabawa rytmiczna.
Rodzic gra na bębenku lub dowolnym instrumencie prosty schemat rytmiczny naśladujący bicie serca. Mateusz powtarza ten rytm w różny sposób: klaszcze, klepie w uda, klepie się w klatkę piersiową, stuka palcem w podłogę. Rodzic zmienia rytm na szybszy (kiedy jesteśmy zmęczeni – przyspieszone bicie serca), wraca do miarowego i wolnego (np. kiedy śpimy, odpoczywamy na kanapie).

Do zobaczenia jutro!!!


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

ZESPÓŁ EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY C KLASA IV MATEUSZ J.