ZESPÓŁ EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY C KLASA IV MATEUSZ J.

  11 lutego 2021 r. czwartek

Plan lekcji:

1. ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ ( 1 godz.) Zapoznanie z treścią wiersza J. Brzechwy "Tańcowała igła z nitką". Rozmowa w oparciu o treść wiersza.

2. FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE ( 1godz.) Utrwalenie małego i wielkiego dwuznaku  drukowanego i pisanego: dz– DZ na podstawie wyrazów: dzwon, dzbanek. Czytanie sylab, prostych wyrazów i zdań. 
Pisanie po śladzie i samodzielnie.

3. ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ ( 2 godz.)  Zabawa badawcza z magnesem. Gry i zabawy ruchowe w parku z wykorzystaniem naturalnych przeszkód.

1. Wysłuchanie wiersza: J. Brzechwy "Tańcowała igła z nitką". Proszę kliknąć w link: https://youtu.be/Fbf4AcvCBr4 Rozmowa na temat treści wiersza; wyłonienie problemu, że igła zniknęła na puszystym dywanie.

        Do czego są nam potrzebne igła i nitka?

Jak można znaleźć zgubioną igłę?

Co pomoże w jej znalezieniu?

        Czy wiesz, co to jest magnes?
2. Utrwalenie małego i wielkiego dwuznaku  drukowanego i pisanego: dz– DZ na podstawie wyrazów : dzwon, dzbanek. Czytanie sylab, prostych wyrazów i zdań.  Pisanie po śladzie i samodzielnie.

                                  
  
        




3.  
Zabawa badawcza –  otrzymujesz jeden magnes i przeprowadzasz eksperyment. Sprawdź za pomocą dotyku, które przedmioty znajdujące się w pokoju są przez magnes przyciągane, a które nie. Mateusz poruszaj się swobodnie po pokoju w czasie, który wyznacza cicha, spokojna muzyka. Po zakończeniu eksperymentów schowaj  magnes do szuflady.  
Mateusz, wybierz się z mamą i bratem na spacer: zabawa ruchowa w parku z wykorzystaniem naturalnych przeszkód.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga