ZESPÓŁ EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY C KLASA IV MATEUSZ J.

 05 lutego 2021 r. piątek

Plan lekcji:

1. FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE ( 2 godz.) Oglądanie na YouTube filmu prezentującego zawód fryzjera. Czy lubisz wizyty u fryzjera?: rozmowa na temat obcinania włosów -  opowiadanie o swoich odczuciach, doświadczeniach, obawach). Rozpoznawanie i nazywanie przyborów fryzjerskich. Podpisywanie zdjęć za pomocą etykiet. Doskonalenie techniki globalnego czytania etykiet wyrazowych.

2. ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ ( 3 godz.) Praca plastyczna "Modne loki .  Co to za odgłosy?” – ćwiczenia słuchowe. Zabawa naśladowcza „Fryzjer”." U fryzjera” – ćwiczenia ortofoniczne.

1-2. Oglądanie na YouTube filmu muzycznego prezentującego zawód fryzjera, proszę kliknąć w link: https://youtu.be/OUDvG9chMEM

Czy lubisz wizyty u fryzjera?: rozmowa na temat obcinania włosów (Mateusz opowiada mamie o swoich odczuciach, doświadczeniach, obawach). Rozpoznawanie i nazywanie przyborów fryzjerskich. Podpisywanie zdjęć za pomocą etykiet. Doskonalenie techniki globalnego czytania etykiet wyrazowych.

SUSZARKA DO WŁOSÓW    SZCZOTKA     LUSTRO   FOTEL  NOŻYCZKI  ODŻYWKA DO WŁOSÓW   

 3-4-5. Praca plastyczna "Modne loki .

Chcąc zrobić twarz modelki oraz przystrzyc i ufryzować jej włosy w czerwone loki, wytnij najpierw koło z żółtego kawałka papieru kolorowego.

Drugą czynnością będzie narysowanie pisakiem ust oraz oczu pięknej dziewczyny. Teraz masz za zadanie wyciąć z czerwonego kawałka papieru kilka pasków i owinąć je wokół pisaka. Tak przygotowane papierowe loki można teraz przykleić do głowy modelki.

Co to za odgłosy?” – ćwiczenia słuchowe. Rozpoznawanie odgłosów i określanie czynności, które wykonuje fryzjer: mycie głowy, obcinanie włosów nożyczkami i elektryczną maszynką, suszenia.
Zabawa naśladowcza „Fryzjer”. Mama siada na krześle i odgrywa rolę klientki salonu fryzjerskiego, a Mateusz jest fryzjerem. Na hasło:
- mycie – myje głowę,
- ręcznik – wycieraj głowę,
- strzyżenie – udaje obcinanie włosów,
- czesanie – czesze klienta,
- suszenie – suszy włosy,
- lustro – pokazuje lusterko,
- pożegnanie – podają sobie ręce,
- marsz – fryzjer sprząta, a klient chodzi między krzesłami.
Po wykonaniu zadania następuje zamiana miejsc, pamiętamy o używaniu zwrotów grzecznościowych.

"U fryzjera” – ćwiczenia ortofoniczne
Fryzjer: myje włosy – szszsz, szszsz, szszsz;
obcina włosy nożyczkami – ciach, ciach, ciach;
strzyże włosy maszynką – wrr, wrr, wrr;
suszy włosy suszarką – szu, szu, szu.


ZAJĘCIA ARTYSTYCZNE

„Płatki śniegu”. Narysuj świeczką różnokształtne gwiazdki na kartce papieru. Zamaluj całość niebieską farbą plakatową. Zrób zdjęcie swojej pracy i prześlij.




Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

ZESPÓŁ EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY C KLASA IV MATEUSZ J.