4 czerwca 2020 r.
Temat: RAZ, DWA, TRZY- LICZYSZ TY
Plan lekcji:
1. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.) Rozwijanie umiejętności językowych w zakresie mowy. Rozwijanie pamięci poprzez powtarzanie wierszyków i rymowanek.
2 - 3 Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.). Rozwijanie motoryki małej poprzez zabawy paluszkowe. Ćwiczenia oddechowe - zabawa uspokajająco – wyciszająca.
4. Wychowanie fizyczne (1 godz.) Ćwiczymy na mini siłowni plenerowej.

1. Ciekawa jestem, czy znacie jakieś wyliczanki. Przypomnę Wam kilka najbardziej znanych. Nuda wam nie grozi - zabawy można dowolnie urozmaicać i modyfikować. Proszę Rodziców o przeczytanie. Słowa wyliczanki dzieci demonstrują za pomocą palców prawej ręki.
Kominiarz
Idzie kominiarz po drabinie...
(maszerujemy dwoma palcami po rączce)
Po drabinie...
(przesuwamy palce coraz wyżej...)
Fiku-miku już w kominie!
(szybkim ruchem wkładamy dłoń pod pachę )

Wyliczanki prosto z podwórka
Zabawy w grupie na podwórku czy szkolnym boisku są nierozerwalnie związane z koniecznością stosowania wyliczanek. Kto ma teraz gonić, kto pierwszy rzuca piłka, kto stoi na bramce, kto jest w mojej drużynie - wyliczać można praktycznie w każdej sytuacji, więc kilka dobrych rymowanek znać po prostu należy!
Wpadła bomba do piwnicy
Napisała na tablicy:
S.O.S głupi pies
Tam go nie ma a tu jest!

Ene due rabe,
Połknął Chińczyk żabę,
A żaba Chińczyka,
Co z tego wynika?
Raz, dwa, trzy
Wygrasz ty!

2-3. „Miny”- zabawy z lusterkiem. Dzieci wyrażają minami różne uczucia: radość, złość, smutek.
Zabawa uspokajająco – wyciszająca - ćwiczenia oddechowe. Dzieci wykonują ćwiczenia oddechowe : głęboki wdech nosem – wydech ustami i tak 3 razy.
4. A teraz zadbamy o kondycję - ćwiczymy na mini siłowni plenerowej.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

ZESPÓŁ EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY C KLASA IV MATEUSZ J.