29 kwietnia 2020 r.
Temat: 1 MAJA - ŚWIĘTO PRACY
Plan lekcji:
1. Zajęcia rozwijające komunikowanie się (1 godz.) Rozmowa na temat ważnego święta -  1 maja - Święta Pracy. Uzupełnianie kartki z kalendarza. Pisanie po wzorze. Oglądanie filmu na YouTube - Poznajemy miejsca pracy i różne zawody' 
2. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.)Rozwiązywanie zagadek na temat różnych zawodów. Wyszukiwanie ilustracji do danego zawodu - dobieranie rekwizytów, dobieranie podpisów - karty pracy.
3 -4 Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.)

1. Rozmowa na temat ważnego święta, to święto, to 1 maja a jego pełna nazwa to Święto Pracy. Uzupełnij kartkę z kalendarza. Napisz po wzorze.





Proszę Rodziców o przeczytanie.
Przykładowe pytania:
- Z czym kojarzy Wam się to święto?
- Od czego mogła wziąć się nazwa tego święta?

To święto jest już od dawna obchodzone. Nasze babcie i dziadkowie pamiętają na pewno, jak trudno było dawniej w pracy. W tym dniu Pierwszego Maja szczególnie podkreśla się rolę pracy w życiu człowieka. Jak myślicie, dlaczego praca jest tak ważna w życiu każdego człowieka? Czy można byłoby, tak cały dzień leżeć w łóżku i leniuchować, nic nie robić? Co by było gdyby ludzie nie pracowali?
Oglądanie filmu edukacyjnego na YouTubePoznajemy miejsca pracy i różne zawody, proszę kliknąć w link: https://youtu.be/zYkJUgCDdyc
2. Rozwiązywanie zagadek na temat różnych zawodów. Wyszukiwanie ilustracji do danego zawodu - dobieranie rekwizytów, dobieranie podpisów - karty pracy.


KOMINIARZ
SPRZEDAWCA
OGRODNIK

FOTOGRAF
AKTOR

MARYNARZ










Dzieci odgadują zagadki i sprawdzają rozwiązanie na ilustracjach.
Choć to nie rolnik, lecz rolę ma.
często w teatrze lub w filmie gra.
                                                (aktor)
Na stoliku mam nożyce,
Gdy je sprytnie w ręce chwycę,
Gdy przy pracy się uwinę,
Wnet ostrzygę ci czuprynę.
                                                (fryzjer)
Kto tnie materiał, aby z części małych
Zrobić całą bluzkę lub garnitur cały?
                                                (krawiec)
On w samolocie szybciej niż orzeł
W powietrzu beczkę robić może.
Przez ciemne chmury światło przenika.
Każdy z nas dobrze zna pana...   

                                              (lotnika)

Przebił śmiało wszerz i wzdłuż
Oceany, wiele mórz.
On na mostku służby miewa,
No i szanty chętnie śpiewa.
                                                (marynarz)
Wśród świateł jaskrawych pracuje,
By potem efekty swej pracy w ciemności wydobyć
I na białych kartach kolory rozłożyć.
A potem możecie w niejednej gazecie
Podziwiać ujęcia w jego pięknych zdjęciach.                              

                                                 (fotograf)
W białym fartuchu
ze słuchawkami.
Zajmuje się fachowo
chorymi zwierzętami. ( weterynarz)


Chcąc pięknie wyglądać,
panowie i panie,
szyją sobie u niej,
na miarę ubranie.

               (krawcowa)

Chodzi z dużą torbą,
trudne ma zadanie.
Zajmuje się co dzień
listów doręczaniem.
             (listonosz)

Gdy wejdziesz do sklepu,
ta miła osoba,
spyta co chcesz kupić
i wszystko ci poda.

               (sprzedawca)

Gdy na skrzyżowaniu
światła się zepsują,
w białych rękawiczkach
ruchem aut kierują.
                (policjanci)

Roślinami się zajmuje,
Sadzi warzywa, owoce hoduje.
Ma na głowie ogród cały,
Kwiatów znawca doskonały.
                (ogrodnik)

3. Kim chciałbym zostać.  Obejrzyj bajkę edukacyjną o policjancie, proszę kliknąć w link: https://youtu.be/pzAeFp5UhtY
4. Kolorowanie wybranej ilustracji.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

ZESPÓŁ EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY C KLASA IV MATEUSZ J.