27 maja 2020 r.
Temat: DNI TYGODNIA
Plan lekcji:
1. Zajęcia rozwijające komunikowanie się (1 godz.) Zapoznanie dzieci z nazwami dni tygodnia i próby zapamiętania ich kolejności.
2. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.) Wysłuchanie wiersza Ludwika Jerzego Kerna "Dni tygodnia" z próbą odpowiadania na pytania.
3 -4 Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) Odtwarzanie tekstu i melodii piosenki o dniach tygodnia. Kolorowanie obrazka przedstawiającego mój ulubiony dzień tygodnia.
1. Dzisiaj na zajęciach przypomnicie sobie dni tygodnia. Tydzień dzieci miał siedmioro, naucz się z nami, jak je nazywać, proszę kliknąć w link: https://youtu.be/Y5fAUZna0kI
2.Słuchanie wiersza Ludwika Jerzego Kerna czytanego przez Rodziców.
Znam pewnego kawalera,
co na niedziele się tydzień ubiera.
W poniedziałek
Robi przedziałek.
We wtorek
wkłada do umywalki korek.
W środę
nalewa wodę.
W czwartek
Parska jak dziki lampartek.
W piątek
Myje nosa kawalątek.
W sobotę
wyciera się ręcznikiem frotte.
A w niedziele
Ma już do roboty bardzo niewiele.
Sam nie rozumiem
Dlaczego czasem
Śmieją się z niego,
Że jest brudasem.
Rozmowa na temat dni tygodnia na podstawie wiersza. Co robił bohater w poszczególne dni?; w który dzień tygodnia bohater robił sobie przedziałek? Należy zadać pytania do kolejnych dni tygodnia. Wymieńcie po kolei dni tygodnia. Rodzic pomaga dzieciom. Policzcie, ile jest wszystkich dni tygodnia! Rodzic pomaga dzieciom wymieniać i liczyć na palcach kolejne dni tygodnia.
3. Nauka słów i melodii piosenki, proszę kliknąć w link: https://youtu.be/b2304tGXNBg
4. Samodzielna praca dzieci – dzieci wykonują zadania przygotowane przez nauczyciela na kartach pracy:


Połącz nazwę dnia tygodnia z cyfrą oznaczającą kolejność jego występowania
 Wybierz jeden rysunek i pomaluj.







Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłej pracy.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

ZESPÓŁ EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY C KLASA IV MATEUSZ J.