24 kwietnia 2020r.
Temat: NA PLACU BUDOWY
Plan lekcji
Funkcjonowanie osobiste i społeczne - 1 godz.
Zajęcia rozwijające kreatywność - 2 godz.
Wychowanie fizyczne - 1 godz.
Temat: NA PLACU BUDOWY
Plan lekcji
Funkcjonowanie osobiste i społeczne - 1 godz.
Zajęcia rozwijające kreatywność - 2 godz.
Wychowanie fizyczne - 1 godz.
1. Funkcjonowanie osobiste i społeczne
Na dzisiejszych zajęciach przeniesiemy się na plac budowy i będziemy poznawać maszyny i narzędzia, które są wykorzystywane do tego typu pracy oraz dowiemy się, jakie czynności wykonuje murarz. Pewnie niektórzy z Was znają bajkę „Bob budowniczy”. Proszę Rodziców o przeczytanie dzieciom opowiadania.
Na dzisiejszych zajęciach przeniesiemy się na plac budowy i będziemy poznawać maszyny i narzędzia, które są wykorzystywane do tego typu pracy oraz dowiemy się, jakie czynności wykonuje murarz. Pewnie niektórzy z Was znają bajkę „Bob budowniczy”. Proszę Rodziców o przeczytanie dzieciom opowiadania.
Bob budowniczy miał za zadanie
wybudować dom. Słynął z tego, że był najlepszym budowniczym w mieście
Świnoujście. Dom miał być dla pięcioosobowej rodziny – mamy, taty, Mateusza,
Fabiana i Julki. W domu było sześć pokoi – 1 pokój gościnny, pokoje dla mamy,
taty, Mateusza, Fabiana i Julki. Wybudowanie takiego domu wymagało dużo pracy.
Wykorzystano wiele narzędzi i maszyn budowlanych. Na początku koparką,
wyrównano teren i wykopano fundamenty. Następna na plac budowy wjechała
betoniarka, która przygotowała zaprawę murarską. Betoniarka miała trudne
zadanie musiała połączyć w jedną masę żwir, piasek, cement i wodę, aby zalać
fundamenty. Po wielkich trudach się udało. Teraz ślijcie do mnie zdjęcie na cegły, do tej pracy
był potrzebny dźwig. Podnosił cegły i przenosił je we właściwe miejsce, ciężka
była to praca, ale dzięki niej murarze mogli wybudować ściany. Murarze
potrzebowali kielni, którą nakładali i rozprowadzali zaprawę budowlaną w
trakcie układania murów. Z dnia na dzień mury rosły do góry i przez tydzień
wybudowano dom, a na koniec przykryto go dachem. Należało jeszcze uporządkować
cały teren wokół domu. Do tej pracy potrzebny był spychacz, który wykonał tę
pracę w oka mgnieniu. Cała rodzina była szczęśliwa i zadowolona, najbardziej
Julka, Mateusz i Fabian, ponieważ mieli swoje wymarzone pokoje, a Bob
budowniczy okazał się świetnym budowlańcem.
Teraz spróbujcie odpowiedzieć na
pytania?
O kim było opowiadanie?
Co robiła główna postać z bajki?
Jaki zawód wykonywał Bob?
Jakich narzędzi i jakiego sprzętu potrzebował Bob budowniczy do wybudowania domu?
Waszym zadaniem będzie wykonanie karty pracy - NA BUDOWIE. Przyjrzyjcie się dokładnie ilustracjom i spróbujcie samodzielnie nazwać pojazdy budowlane, (karta pracy w teczce) następnie podzielcie wyrazy na sylaby z jednoczesnym klaskaniem lub tupaniem.
O kim było opowiadanie?
Co robiła główna postać z bajki?
Jaki zawód wykonywał Bob?
Jakich narzędzi i jakiego sprzętu potrzebował Bob budowniczy do wybudowania domu?
Waszym zadaniem będzie wykonanie karty pracy - NA BUDOWIE. Przyjrzyjcie się dokładnie ilustracjom i spróbujcie samodzielnie nazwać pojazdy budowlane, (karta pracy w teczce) następnie podzielcie wyrazy na sylaby z jednoczesnym klaskaniem lub tupaniem.
2. Zajęcia rozwijające kreatywność
Proponuję Wam wybrać jeden rysunek i pokolorować. Prześlijcie do mnie zdjęcia Waszej pracy.
Proponuję Wam wybrać jeden rysunek i pokolorować. Prześlijcie do mnie zdjęcia Waszej pracy.
3. Wychowanie fizyczne
W celu utrzymania sprawności fizycznej proponuję ćwiczenia skocznościowe: pajacyki, podskoki jednonóż, obunóż, przysiady, skoki "zajączki" - zrób 5 powtórek.
W celu utrzymania sprawności fizycznej proponuję ćwiczenia skocznościowe: pajacyki, podskoki jednonóż, obunóż, przysiady, skoki "zajączki" - zrób 5 powtórek.
Skończone mateusz
OdpowiedzUsuńJulia wykonała swoją pracę
OdpowiedzUsuń